loading...
دانستنیها 12
مرتضی عیدانی بازدید : 68 جمعه 20 تیر 1393 نظرات (0)

پشه,علت نیش زدن پشه,مواد دورکننده حشرات

چرا پشه بعضی‌ها را بیشتر نیش می‌زند؟
شما هم می دانید که پشه ها بیشتر جذب برخی افراد می شوند و به نظر می رسد قسمت هایی از بدن را بیشتر دوست دارند، اما آیا می دانید چرا این گونه است؟ این موضوع یکی از وسیع ترین تحقیقات در سال های اخیر بوده است.
بر طبق تحقیقات، هر نوع پشه، به یک چیز جذب می شود، برای مثال برخی پشه ها ممکن است جذب خون انسان شوند، در حالی که برخی دیگر تنها جذب خون حیوانات می شوند.
در متن زیر برخی از مواردی که پشه ها را جذب می کنند، نام می بریم:

مرتضی عیدانی بازدید : 87 جمعه 20 تیر 1393 نظرات (0)

 

a

میشل نوستراداموس ( تولد ۱۴ یا ۲۱ دسامبر ۱۵۰۳ – ۲ جولای ۱۵۶۶)، که در لاتین به نوسترداموس معروف شده بود یک عطار فرانسوی بود . او به این دلیل بسیار مشهور است که مجموعه ای از نوشته های او که به پیشگویی بزرگ نوستراداموس شهرت پیدا کرد به حقیقت پیوست . او به خاطر کتاب Propheties (پیشگویی ها)، که چاپ اول آن  در ۱۵۵۵ بوده است بسیار معروف و شناخته شده گردید . از آنجا که انتشار این کتاب نادر قبل از مرگ او بوده است، موارد منتشر شده در آن توجه بسیاری را به خود جذب کرد .  پیشگویی های او  بسیاری از وقایع بزرگ جهان را شامل میشود . قسمت دوم از این مطلب برای شما آماده شده است که میتوانید در ادامه مطلب ببینید .

 

 

 

مرتضی عیدانی بازدید : 67 پنجشنبه 19 تیر 1393 نظرات (0)

همه چیز در مورد آدامس

همه چیز در مورد آدامس

 

 

در مورد آدامس بدانید که ,جـويـدن آدامس مـنحصر به انسانهاي امروزي نبوده بطوري كه قديمي ترين تـــكه آدامس كشف شده متعلق به 9000 سال قبل ميــباشد. نخستين آدامس هاي تجاري در سال1850 به بازار عرضه گرديد.

مرتضی عیدانی بازدید : 300 پنجشنبه 19 تیر 1393 نظرات (0)

معبد آرتمیس در شهر افه سوس (Ephesus) در حدود ۵۰ کیلومتری شهر ازمیر (Izmir) ترکیه قرار داشته است. این معبد به عنوان زیباترین بنای روی زمین شناخته می شده است و به همین دلیل در میان عجایب هفت گانه جا دارد.


هرچند که زیربنای باقی مانده از این معبد تاریخ ساخت آنرا قرن هفتم قبل از میلاد مشخص میکند، اما راه یافتن معبد آرتمیس در فهرست عجایب هفت گانه به حدود ۵۵۰ قبل از میلاد مربوط میشود. این بنا که به آن معبد بزرگ مرمرین گفته میشود، توسط کروسوس (Croesus) شاه لیدی به کرسیفون (Chersiphron) معمار یونانی سفارش داده شد. معبد با مجسمه های برنزی که توسط ماهرترین مجسمه سازان آن زمان ساخته شده بودند تزئین شده بود. هنرمندانی نظیر فیدیاس (Pheidias)، پلی کلیتوس (Polycleitus)، کرسیلاس (Kresilas) و فرادمون (Phradmon).

9 مقاله ای کامل در مورد عجایب هفت گانه جهان

مرتضی عیدانی بازدید : 114 پنجشنبه 19 تیر 1393 نظرات (0)

هیدروتراپی به عنوان آب درمانی در گذشته توسط ایرانی ها وژاپنی ها .مصری ها و یونانی ها با توجه به خواص بسیار اب درمانی مورد توجه بوده و به فراوانی استفاده میشده است.
شاید آسان ترین و راحت ترین وسیله ای که ورزشکاران ومردم برای رفع خستگی .کسالت و بدست آوردن آرامش و راحتی از آن استفاده میکنند آب باشد.
گرفتن دوش آب گرم پس از ورزش و مسابقه .یا پس از انجام کارهای سنگین روزانه تقریبا یک امر طبیعی و عاذی است که تمام بازیکنان و افراد آگاهانه یا بدون اگاهی از ان استفاده میکنند.آرامش یعنی در موا
آب درمانی یک روش عامه پسند است و به خلاف اکثر روشهای دیگر رفع خستگی عضلانی با رضایت و خوشنودی ورزشکاران توام می شود.
با تمام مزایا در مورد آب درمانی باید گفت :با شناخت و آگاهی از تاثیرات فیزیولوژیکی و درمانی آب به آسانی و راحتی میتوان از آن استفاده کرد.هیدرو تراپی ی آب درمانی به شکل امروزی آن را شاید بتوان مدیون دکتر جان فلویر انگلیسی دانست.شاید استفاده از آب در موارد درمانی و رفع خستگی در ورزشکاران و به دست آوردن آرامش جسمی و روحی قدمتی معادل قدمت زندگی بشر داشته باشد.
مزایا و خصوصیات استفاده از آب درمانی برای تسکین دردها و آفرینش آرامش یعنی در موارد درمانی و رفع خستگی در ورزشکاران و به دست آوردن آرامش جسمانی و روحی متعدد است.

1742 4682 4 4 2 l مقاله ای کامل در مورد آب درمانی

مرتضی عیدانی بازدید : 73 پنجشنبه 19 تیر 1393 نظرات (0)

همه چیز درباره نجوم و اختر شناسی

اخترشناسی که در زبان یونانی از ترکیب اجزای αστρονομία = άστρον + νόμος, astronomiaastron + nomos (به معنای قانون ستارگان) تشکیل شده است علم اشیاء سماوی (مانند ستارگان،سیارات، ستاره‏های دنباله‏دار‎، کهکشان ها و پدیده‏هایی است که منشاء آنها در خارج از جو زمین است (مانند پدیده شفق قطبی (Aurora) و تشعشعات پس زمینه ای فضا). این رشته با رشته هایی مانند فیزیک، شیمی و فیزیک حرکت ارتباط تنگاتنگ دارد و همچنین با رشته فضاشناسی فیزیکی (پیدایش و تکامل جهان) ارتباط نزدیکی دارد. اخترشناسی یکی از قدیمی ترین علوم است. ستاره شناسان در تمدن های اولیه بشری به دقت آسمان شب را بررسی می کردند و ابزارهای ساده ستاره شناسی از همان ابتدا شناخته شده بودند. با اختراع تلسکوپ، تحولی عظیم در این رشته ایجاد شد و دوران ستاره شناسی جدید آغاز گردید.

تعداد صفحات : 7

درباره ما
به وبلاگ من خوش امدید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 13
  • بازدید سال : 3,917
  • بازدید کلی : 29,996